ДИТИНА ТА МУЗИКА

Музика для дитини - світ радісних переживань. Щоб відкрити для неї двері у цей світ,треба розвивати у неї здібності і перш за все музичний слух і емоційний відгук. Інакше музика не виконає своєї виховної функції. Якщо дорослий якомога ближче зливається зі світом дитинства. Якщо вони разом мріють фантазують, сміються і грають,то діти відчуваючи поряд рідного дорослого, відкривають їм свої таємниці, почуття та емоції. Як це прекрасно-знайомити дітей з музикою. Діти дуже люблять слухати. Треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли, про що ця пісня, вслуховувались в звучання слів та словосполучень.

Музика, як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почуттів, настрою, ідей.

Слухання музики розвиває інтерес до неї,любов, підвищує музичне сприйняття. Музика для слухання буває вокального і інструментальною. Це можуть бути пісні виконані батьками,чи музичні твори у грамзапису,ауді та відео записи. Для кращого запам’ятовування пісні,чи музичного твору, можна асоціювати його з тим, що бачить дитина навколо себе. Намалювати те, про що вона чула. Дуже гарно запам’ятовують діти пісні з мультфільмів, тому, що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя. Батьки повинні вчити дитину любити пісню, насамперед народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цінність.

Для розвитку ритмічного сприйняття треба користуватись музичними інструментами. Але в домашніх умовах це можуть бути такі предмети: ложки, палички, камінці, капронові пляшечки чи коробочки, яки наповнюють крупою, горохом, квасолею. І граючи на такому інструменті, дитина покращує виконання пісні,і одержує велике задоволення.

Для розвитку танцювальних навичок потрібно якомога більше розвивати у дитини потребу в рухах. Давати можливість розвивати танцювальну творчість, щоб дитина одержувала максимум задоволення.

Якщо музика визиватиме у вашої дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно і оптимально.

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА СУМСЬКИЙ СПЕЦІАЛЬНИЙНАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І СТУПЕНЯ - ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 37 «ЗІРОЧКА» М. СУМИ, СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АТЕСТАЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ « ПАРАД ОРКЕСТРІВ»

(Концерт оркестру з використанням

нетрадиційних музичних інструментів)

Підготувала:

музичний керівник

Отенко Л.В.

Корекційно-виховна мета:

-виховувати любов до музики, розвивати відчуття

ритму, темпу, вміння музикувати з супроводом, грати в оркестрі, чути себе

та інших виконавців.

- закріплювати вміння грати у оркестрі злагоджено, одночасно, точно передавати ритмічний малюнок мелодії; вчити розуміти диригентські жести;

- виховувати емоційне задоволення від музичного заняття, любов до прекрасного, бажання творити.

Зал святково прикрашений. Перед глядачами стоять столики зтрадиційними і саморобними музичними інструментами.

Діти заходять під музику до зали. Музичний керівник: В цей ранковий добрий час, музика прийшла до нас В нас енергію вселяє, на заняття надихає. Подивіться, як багато гостей до нас завітало Привітайтеся з ними. Діти: Добрий день, чудовий день(в коло,з кола Добрий день, веселий день (сідають) Музичний керівник:Так, дійсно сьогодні чудовий , добрий ,веселий день! Бо надворі весна, тепло, співають пташки.

Добре весною збиратися разом, співати, танцювати.

Виходять ведучі: хлопчик і дівчинка.

Дівчинка. У край за обрієм,де неба синь,

Хай лине музика у далечінь.

Мелодій звуки чарівні

Живуть у серденьку твоїм,

Живуть вони у серденьку моїм.

Хлопчик. Хай лине музика для всіх людей,

Собою починає день.

Хай лине музика ,щоби добро

Разом: На радість нам перемогло!

Дівчинка. Ми вас вітаємо на нашому параді оркестрів!

Дитина з трикутником. Ось трикутник маю я.

Він співає, наче дзвін!

Тільки паличкою стук--

Чути зразу – дзінь-дзінь-дзінь!

Хлопчик. А яке ж свято без веселого дзвону?

Бубни, не зівайте

Нас на святі звеселяйте!

Дівчинка. А хто ж це такий ?Відгадай!

Опускаєм молоточок

На залізний пелюсточок

Чуєм ніжне дінь-дінь-дон!

Що звучить?

Дівчинка. Металофон!

(виконується мелодія «Ой під вишнею»)

(звучить музика )

Забігає Клоун.

Нарешті пішли! От тепер і я зіграю!

Бам- Бам- Бам, Бам –Бам -Бам,

Ось як грає барабан!

Дитина. Друже, грати тут не можна,

Дорога хвилина кожна!

Клоун.Як не можна тут,то я заграю там!(дістає бубон)

Бум-Бум, трень- трень- трень!Бубонець співає: дзе-е—е-ень!

Дитина. Ми ж казали, що тут не можна грати!

Бо ложкарям час виступати!

Ложкарі, мерщій до нас,

Покажіть високий клас!

(Ложкарі виконують «Ой на горі та й женці жнуть»)

Клоун.(дістає брязкальце)

Не можна «там», Не можна «там»

Ось тут заграю,

Та ще вам і затанцюю…

А, може, й заспіваю ! (чухає голову)

Ні, краще послухаю.

Вірш «Найкраща іграшка» А.Костецького.

Дитина. Не вгадать тобі нізащо,

Котра іграшка найкраща!

Знаю,трактор заводний.

Зовсім ні!

Електрична залізниця!

Помилився!

Ну тоді це пароплав!

Не вгадав!

Зрозуміло: це-літак!

Знов не так!

Добре, відповідь я дам:

Та, яку зробив ти сам!

Музичний керівник:Стрічайте ансамбль «Дзвіночки»!

(звучить мелодія «Підманула – підвела»)

А зараз – звучить оркестр саморобок «Горошинка»!

(виконується мелодія «Ой під вишнею, під черешнею»)

Музичний керівник:Ось як ми вміємо!

Вірш «Вода в акваріумі» М.Сингаївського.

Мати донечку питає:

Доню моя мила,

Ти в акваріумі воду

Рибкам замінила?

А навіщо,-

Каже доня,-

Так міняти скоро,

Ще ж не випили тієї,

Що налила вчора?!

Музичний керівник:Перед вами—шанувальники оригінальних інструментів, ансамбль «Краплинки».

(виконується пісня «Дощик»)

Музичний керівник:На чому тільки наші умільці-оркестранти не грали!

А давайте всі разом заграємо веселу українську мелодію!

(виконується мелодія «Ой, лопнув обруч»)

Музичний керівник:

Наш парад підійшов до завершення.

Вже прощатися пора, буду я на всіх чекати І за вами сумувати. До побачення( співаю)

Діти: Допобачення! Хай музика всюди лунає навкруг! До нових зустрічей!

/Files/images/музика.jpgМУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНІ ІГРИ

ТА ЇХ ЗНАЧЕННЯ У РОЗВИТКУ МУЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДОШКІЛЬНИКІВ

Основне значення музично-дидактичних ігор – формувати у дітей музичні здібності в доступній ігровій формі, допомогти їм розібратись в співвідношенні звуків за висотою, розвивати в них чуття ритму, тембровий і динамічний слух, прагнення до самостійних дій із застосуванням знань, отриманих на музичних заняттях. Музично-дидактичні ігри збагачують дітей новими враженнями, розвивають у них ініціативу, самостійність, здатність до сприйняття, розрізненню основних властивостей музичного звуку. Музично-дидактичні ігри допомагають дитині в цікавій для неї формі почути, відрізнити, порівняти деякі властивості музики, а потім діяти з ними. Такі ігри повинні бути прості і доступні, цікаві і привабливі. Тільки в такому випадку вони стають своєрідним збудником бажання дітей співати, слухати музику і танцювати.

Музично-дидактичні ігри повинні бути цікаво, яскраво, естетично оформлені. Наприклад, карточки із зображенням музичних образів – яскравими, художніми, точно відповідати змісту гри. Ігри, в виготовленні яких приймають участь самі малюки, стають самими улюбленими і бажаними. Наприклад, діти можуть вирізати ритмічні карточки і кружечки ноти, приклеїти з зворотної сторони фланель. Застосування музично-дидактичних ігор на заняттях дає змогу провести його найбільш змістовно. В грі діти швидше засвоюють вимоги програми по розвитку співочих умінь і музично-ритмічних рухів, і навіть в області слухання музики. Іноді музично-дидактичні ігри проводяться на занятті (частіше в другій його половині) як окремий вид діяльності. Такі ігри мають навчальний характер. В доступній ігровій формі у дітей розвиваються музичні здібності.

Дидактичні ігри на музичних заняттях починаємо проводити з першої молодшої групи. Ці ігри здебільшого пов’язані із застосуванням наочності. В групах старшого дошкільного віку основним матеріалом дидактичних ігор стають музичні іграшки і інструменти, настільно-друковані ігри, а також використовуються і технічні засоби навчання. Музично-дидактичні ігри, які використовуються с процесі співу, допомагають нам вчити дітей співати виразно, не примушено, вчать брати дихання між музичними фразами, втримувати його до кінця фрази. Для закріплення знайомих пісень ми використовуємо гру «Чарівна дзига», яку можна проводити в декількох варіантах, діти визначають пісню по вступу, заспіву, приспіву, які виконуються на фортепіано, 2-3 дітей (одна дитина) повинна впізнати пісню по музичній фразі, проспіваній усіма разом або індивідуально; впізнати пісню, програну на мателофоні або акордеоні. Цінність гри ще й в тому, що діти, визначаючи твір, закріплюють знання про музичні інструменти. Добре, коли роль ведучого в цій грі бере на себе не музичний керівник, а вихователь. В такому випадку гру можна буде проводити в вільний від занять час.

У вільний від занять час діти самостійно організовують різні музично-дидактичні ігри, пов’язані із співом. В таких іграх у дітей розвивається почуття товариства, відповідальності. В якості прикладу можна представити музично-дидактичну гру «Музичний магазин», яку діти часто організовують в групі. Немалу роль в розвитку у дітей слуху, ритму грають розспівки, які проводяться на музичних заняттях до розучування будь-якої пісні. Замість розспівок використовують ще й музичні загадки, які вчать дітей не тільки мислити, шукаючи відгадку текстову, але й продовжити відгадку музичну (музичну фразу).

В грі «Де мої дітки?» розвивається уміння розрізняти звуки, різні за висотою, діти з задоволенням відповідають тоненьким голосочком мамі-качці, кішці, пташці. І вже при повторному виконанні гри діти впевнено знають, що мама-кішка співає низьким голосом, а кошеня – високим. В середній групі діти повинні самостійно виконати ритмічний малюнок поспівки на одному звуці якого-небудь музичного інструменту (металофоні, тріолі, губній гармошці). В музично-дидактичних іграх дітей цього віку можуть бути використані і ударні інструменти: різні брязкальця, трикутники, бубни. В старших групах проводиться більш різноманітна робота по розрізнянню звуків по висоті і тривалості. Поспівки допомагають дітям визначити напрямок мелодії, вони вчаться знаходити в мелодії два коротких і один довгий звук «Звук тягнеться довше», - каже дитина. Рух мелодії вверх, вниз можна проілюструвати на музичних сходинках (п’ять сходинок). Дитина показує всім, як звучить мелодія, рухаючи будь-яку іграшку по сходах вверх або вниз. Велику роль в роботі музичного керівника відіграє наочність, зокрема фланелеграф.

КАРТОТЕКА МУЗИЧНИХ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ В МУЗИКОТЕРАПІЇ

«КОЛОБОК»

МЕТА: розвиток слухової уваги, динамічного, вчити змінювати, інтонацію голосу.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: вирізаний з паперу колобок, невеликі предмети, що зображають стіг сіна, ялинку, пеньок, будиночок, гриб, указка, ігрове поле-стіл, шапочки зайця, вовка, лисиці і ведмедя.

ХІД ГРИ. Всі предмети розставлені на ігровому полі. Водить виходить за двері або відвертається від тих, що грають. Учасники домовляються, за яку фігурку вони заховають колобка, потім кличуть ведучого. Входить ведучий і в цей час звучить текст:

Покотився колобок, колобок – рум'яний «бок».

Як же нам його знайти, до діда з бабою принести?

Нумо, Оля, (ім'я будь-якої дитини) поспішай

І по пісеньці веселій колобка ти відшукай.

Ведучий бере указку, водить нею від фігурки до фігурки. Якщо указка знаходиться далеко від тієї фігурки, за якою захований колобок, то всі співають тихим голосом, якщо близько – гучним.

Потім дітям було запропоновано як ускладнення завдання зобразити героїв казки. Їм були дані шапочки, для того, щоб вони краще увійшли в образ, і повинні були заспівати певну фразу, змінюючи, інтонацію голосу, залежно від того, якого героя вони зображають, і при цьому вигадати рухи.

Наприклад:

Я сіренький зайчик

Мене кличуть боягузом.

Дитина повинна була проспівати це з боязкою інтонацією.

Я вовк – зубами клац

Люба інтонація.

Я ведмідь – люблю ревти.

Інтонація голосу повинна бути грізна.

Я руда лисичка

Я хитра сестричка.

Інтонація голосу ніжна і в той же час хитра. (Лисиця могла співати і ніжною, ласкавою інтонацією).

Гра дозволяє виховувати у дітей увагу, швидкість реакції, уміння слухати спів дітей. А завдання в цікавій ігровій формі сприяє не лише тому, що діти були дуже емоційні і активні, але і вдосконаленню динамічного слуху і співочих навичок.

«НАШІ ГОСТІ ПРИЙШЛИ»

МЕТА: розвиток тембрового сприйняття, вдосконалення відчуття ритму.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: дорослі (вихователь, музичний керівник) і діти, що зображають гостей, ширма, картки, на яких зображені дитячі музичні інструменти.

ХІД ГРИ. Музичний керівник: «Сьогодні нас повинні прийти гості». Стук в двері. Приходить ведмідь(дорослий в костюмі ведмедя).

«Здрастуйте діти, я прийшов вас в гості. Я дуже люблю танцювати і грати. Сьогодні я придумав таку гру: один з вас встає за ширму, обирає там музичний інструмент, на якому він гратиме. А інші вгадуватимуть, який же це чарівний інструмент».

Дитина проходить за ширму, і за допомогою дорослого вибирає інструмент, який найбільше підходить до незграбного ведмедя. В даному випадку це буде бубон. Ведмідь танцює під бубон, діти йому плескають. Після закінчення танцю ведмедя діти повинні вгадати під який інструмент він танцював. (Заздалегідь діти отримують картки із зображенням музичних інструментів).

Коли діти вгадають, приходять інші гості, і кожного разу використовуються різні інструменти: зайчик стрибає під швидкі удари молоточком на металофоні, конячка – під чіткі удари музичного молоточка або дерев'яних ложок, пташка – під дзвін дзвіночків.

Ця музично-дидактична гра закріплює знання дітей про музичні інструменти, прихід «живих гостей» сприяє емоційному підйому і викликає активність.

«ЩО МУЗИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ РОЗПОВІСТЬ ПРО СЕБЕ»

МЕТА: закріплення знань про музичні інструменти.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: музичні інструменти, озвучені і не озвучені (заховані в коробку), картки із зображенням музичних інструментів.

ХІД ГРИ. Коробка з інструментами стоїть за ширмою. Дитина підходить до ширми, витягує з коробки інструмент, і, не показуючи дітям, починає розповідати про нього. Якщо дитині важко, дорослий ставить йому питання: «Що уміє робити інструмент?», «Як витягуються звуки?», «На що схожий звук інструменту?».

Діти можуть ставити розповідачу питання. Гра повторюється до тих пір, поки діти не втомляться, або поки все не побувають в ролі розповідача. Гру можна урізноманітнити тим, що в кінці дорослий читає цікаві історії і казки про музичні інструменти.

Музично-дидактична гра допомогла різноманітити і удосконалити знання дітей про музичні інструменти, що надалі дозволило проводити з ними індивідуальну роботу, метою якої було навчання дітей грі на простих дитячих музичних інструментах.

«ПРИНЦ І ПРИНЦЕСА»

МЕТА: вдосконалення динамічного сприйняття і відчуття ритму.

ХІД ГРИ. Діти розсаджуються на килимку лицем до центру кола, руки прибирають за спину. Вибирається принц, який закриває очі, і в цей час в долоньки одній з дівчаток кладуть красиву стрічку. Вона принцеса. Принц повинен дізнатися про принцесу по гучній музиці. Звучить «Вальс» Е. Доги, принц поволі йде під музику по колу поряд з дітьми дорослий регулює динаміку: від тихого звучання до гучного.

Почувши голосну звучну музику, принц указує на принцесу. Дівчинка розкриває долоньки, показує бантик.

Потім як ускладнення гри принц і принцеса повинні танцювати, при цьому придумавши свій ритмічний малюнок.

Гра проводилася кілька разів і «ритмічні танці», придумані дітьми будуть дуже різноманітні.

«БУБОНЦІ»

МЕТА: розвиток звуковисотного слуху.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: бубонці.

ХІД ГРИ. Музичний керівник: «Жили були три веселі бубонці: Дінь, Дань і Дон. У кожного була своя пісенька. Бубонець. Дінь співав тоненьким голоском. «Дінь-дінь» – звучала його пісенька. Дань співав пісеньку середнім голоском: «Дан-дан». А у бубонця Дона голосок був грубіший, нижчий ніж у його братів. «Дон-дон» - грізно звучала його пісенька (використовується фланелеграф, на якому три лінієчки і бубонці повинні бути в своїх будиночках)».

Діти повинні повторити пісеньки різними голосами їх голоси повинні зливатися, коли одночасно співає 3-4 людини.

«ПОДУМАЙ І ВІДГАДАЙ»

МЕТА: придумувати деталі ритмічних малюнків, повтор вже знайомих, закріплення тривалості нот.

МАТЕРІАЛ: картки (по числу тих, що грають), на яких зображені ведмідь, зайчик, пташка.

ХІД ГРИ. Дітям надаються картки. На фортепіано звучать відповідні мелодії: «Зайчик» Н.Старокадамського, «Ведмідь» В.Ребікова, «Горобці» М.Красєва. Діти дізнаються мелодії і піднімають відповідні картки.

Як ускладнення на наступному занятті дітям було запропоновано проспівати відповідні мелодіям, ритмічні малюнки і спробувати придумати свої, дуже прості.

На наступному занятті діти вже повинні були під пісню «Разом весело крокувати» спробувати показати рухами героїв: зайчик стрибає - використовуються четвертні і восьмі ноти; ведмідь - цілі ноти і половинки; пташки – восьмі і шістнадцяті.

Ця музично-дидактична гра значно поліпшить реакцію дітей на розрізнення тривалості нот, сприяє швидшому формуванню звуковисотного слуху і відчуття ритму.

«ПРИКРАСЬ МУЗИКУ»

МЕТА: закріплення тривалості нот, розвиток відчуття ритму.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: магнітофон із записом «Неаполітанської пісні» П.І.Чайковського, дитячі музичні інструменти (бубон, барабан, дзвіночки, сопілочка, трикутник, музичний молоточок).

ХІД ГРИ. Дитина слухає спочатку твір, визначає його ритм, настрій. Потім, по показу дорослого діти пробують застосовувати прийом оркестровки. Вони повторюють ритм пісні, як би підіграючи на музичному інструменті. Потім, в кульмінаційній частині пісні, інструменти звучать всі одночасно.

Як завдання дітям пропонується проявити творчість: прикрасити звучання. Наприклад, десь можна уловити дзвін дзвоника, удар в барабан або бубон, металофон.

У такій музично-дидактичній грі діти розрізняють характер музики, проявляють творчість, що грає важливу роль в розвитку відчуття ритму.

«ПРОГУЛЯНКА»

МЕТА: закріплення тривалості нот, розвиток відчуття ритму.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: музичні інструменти по числу тих, що грають (молоточки, барабан, бубон, ксилофон, металофон, дзвоник, музичні тарілки).

ХІД ГРИ. Музичний керівник: «Зараз, діти , ми відправимося з вами на прогулянку, але це буде незвичайна прогулянка, допоможуть нам в цьому музичні інструменти. Ось ми з вами спускаємося по сходах (повільні удари молоточком по столу), а зараз ми вийшли на вулицю. Світить яскраве сонечко, ми зраділи, побігли (часті удари по барабану або можна молоточками по столу). Ми гуляли, веселилися, але раптом з'явилася хмара, подув вітер, ударив грім, виблискувала блискавка, і пішов дощ. Спочатку це були рідкісні краплі, а потім почалася часта сильна злива (ритм прискорюється, діти можуть стукати в барабан, бубон, молоточками по металофону, ударяти в тарілки, дзвоником передавати рідкісні краплі дощу; використовуються всі інструменти для передачі стану погоди; рідкісні краплі дощу і сильну часту зливу діти передають в певному ритмі, унаслідок чого у них закріплюються знання про тривалість нот)».

Музичний керівник: «Злякалися діти такої погоди і побігли додому, - знову швидкі і ритмічні удари».Гра поступово ускладнювалася, діти за допомогою дорослого придумували нові події, які відбувалися на «прогулянці», і кожного разу ритмічні малюнки ставали все різноманітнішими і складнішими.

«СКЛАДИ ПІСЕНЬКУ»

МЕТА: розвивати у дітей уміння розрізняти форму музичного твору (заспів і приспів), передавати структуру пісні, що складається з елементів, що повторюються, у вигляді умовного зображення.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: три – чотири кружки (червоний, синій, зелений, жовтий) і таку кількість прямокутників (білого або темно – коричневого кольору ).

ХІД ГРИ. Музичний керівник виконує пісню і просить визначити, чи є в ній заспів і приспів, скільки куплетів, скільки разів повторювався приспів. Після цього пропонується одному з дітей «скласти пісеньку» за допомогою різноколірних фігурок: кожен новий куплет позначити кружечком якого-небудь кольору, а приспів – прямокутником. Під час повторного виконання пісні дитина викладає геометричні форми в тій послідовності, яка відповідає будові пісні – чергуванню заспіву і приспіву. Решта дітей перевіряє, чи правильно викладені форми.

«МОРЕ»

МЕТА: розвивати у учнів уявлення про образотворчі можливості музики, її здатності відображати явища навколишньої природи.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: три картки із зображенням ліній. Вони умовно передають різний стан моря. На першій – лінія, зігнута сіро – блакитному фоні – «море схвильоване», на другій – лінія сильно зігнута, фіолетовий фон – «море бушує», на третій – лінія слабо хвиляста, блакитний фон – «море заспокоюється, буря затихає».

ХІД ГРИ. Діти слухають в запису вступ до опери «Садко», «Море» Н.А. Римського-Корсакова. Після виконання діти діляться своїми враженнями про характер музики. Музичний керівник разом з дітьми звертає увагу на те, що композитор намалював яскраву картину моря, показуючи найяскравіші його стани; воно то схвильоване, то бушуюче, то таке, що заспокоюється. Потім музичний керівник пояснює дітям умовні зображення, що передають той або інший стан моря, пропонує ще раз послухати твір і прослідкувати, як змінюється характер музики впродовж звучання всієї п'єси. Один з дітей за допомогою карток показує ці зміни, тобто розкладає картки в тій послідовності, яка відповідає розвитку музичного образу.

«ВИБЕРИ ІНСТРУМЕНТ»

МЕТА: розвивати у дітей уявлення про образотворчі можливості музики.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: набір маленьких карток із зображенням різних музичних інструментів. (інструменти симфонічного оркестру, оркестру російських народних інструментів).

ХІД ГРИ. Музичний керівник розмовляє з дітьми про музику, пояснюючи, що вона може не тільки передавати різні відчуття, але і розповідати своїми виразними засобами про те, що зустрічається в житті. Вчиться виконують п'єси, в яких передані характерні особливості звучання різних музичних інструментів. Після прослуховування учні повинні вибрати картки з відповідним зображенням інструменту.

«ЩО ЗВУЧИТЬ?»

АБО «НА ЧОМУ ГРАЮ»

МЕТА: розвивати у дітей уявлення про образотворчі можливості музики.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: карточки (по кількості граючих), на одній стороні зображені музичні інструменти, фішки і дитячі музичні інструменти.

ХІД ГРИ. Дітям пропонується впізнати на слух звучання того чи іншого інструмента.

ВАРІАНТ 1

Діти просто називають інструмент, на якому звучала мелодія.

ВАРІАНТ 2

Дітям роздають декілька карточок (3-4). Вони визначають звучання інструмента і закривають фішкою другу половину карточки.

«ДЕ МОЇ ДІТКИ?»

Гра для дітей молодшого дошкільного віку.

МЕТА: розвивати у дітей уявлення про образотворчі можливості музики. придумувати деталі ритмічних малюнків, повтор вже знайомих, закріплення тривалості нот.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: чотири великих картки і кілька маленьких (по числу граючих). На великих картках зображені гуска, качка, курка, просто птах; на маленьких - каченята, гусенята, курчата, птенчики в гніздечку.

ХІД ГРИ. Діти сидять півколом навпроти вихователя, у кожного по одній маленькій картці. Музичний керівник пропонує пограти і починає розповідь: «В одному дворі жили курка з курчатами, гуска з гусенятами, качка з каченятами, а на дереві в гніздечку птах з пташенята. Одного разу подув сильний вітер. Пішов дощ, і всі сховалися. Мами-птахи стали кликати своїх дітей. Першою стала кликати качка (показує картинку): «Де мої каченята? Кря-кря!» (Співає на « ре» першої октави - мелодія починається зі звуку «ре», склади « тя-та»в слові «каченята») .

Діти, у яких на картках зображені каченята, піднімають їх і відповідають: «Кря-кря, ми тут» (співають на звуці «ля» першої октави).

Вихователь забирає удітей картки і продовжує: «Зраділа качечка, що знайшла своїх каченят. Вийшла мама-курка і теж почала кликати своїх дітей: «Де мої курчата? Ко-ко!» (Співає на «мі» першої октави - хід мелодії той же). Діти, у яких на картках зображені курчата, співають на звуці «сі» першої октави. Гусенята «відповідають» на «фа» першої октави (тональність сі-мажор); пташенята «відповідають» на «до» другої октави (тональність фа-мажор) ».

Потім вихователь дає можливість дітям побути «мамами-птицями».

«МУЗИЧНІ ДРАБИНКИ»

МЕТА: розвивати у дітей уявлення про образотворчі можливості музики. придумувати деталі ритмічних малюнків, повтор вже знайомих, закріплення тривалості нот та напрямок мелодії.

ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ: три картки із зображенням драбинок, на яких відображені послідовності: 1) до-ре-мі, мі-ре-до, 2) до-ре-мі-фа, фа-мі-ре-до; 3) до -ре-мі-фа-соль, соль-фа-мі-ре-до.

ВАРІАНТ 1

Щаблі ладу співаються зі словами (пісенька-поспівки «Драбинка Є. Тілічеевой):

1) «вгору йду», «вниз йду»;

2) «вгору я йду», «вниз я йду»;

3) «ось іду я вгору», «ось іду я вниз».

ХІД ГРИ. Маленькі картки з кружечками, що відображають такі ж послідовності (за кількістю учасників), перемішуються. Вихователь показує одну з трьох великих карток. Потім діти вибирають картки (вони перевернуті). Дитина, у якого на картці виявиться така ж послідовність, як на великій, повинен проспівати її. Вихователь знову перемішує маленькі картки і показує другу картку. І так - далі.

ВАРІАНТ 2

Вихователь роздає дітям по дві квадратні картки із зображенням драбинки з п'ятьма ступенями. На одній картці зображена дівчинка, що піднімається вгору по сходинках; на іншій - дівчинка, що спускається по драбині вниз.

Музичний керівник грає на фортепіано поспівку-пісеньку «Драбинка» Є. Тілічеевой і пропонує дітям дізнатися, куди йде дівчинка (вгору по драбині або вниз), а потім показати картку з відповідним зображенням.

Вихователь говорить: «Давайте піднімемося по драбинці вгору разом з дівчинкою». Програє ступеневу рух мелодії вгору від звуку «фа», а діти співають: «Ось іду я вгору». «А тепер спустимося разом з дівчинкою», - каже вихователь. Діти співають: «Ось іду я вниз». Коли діти «йдуть вгору», голосом потрібно поступово посилювати звучання, прагнути до верхньої, «до» другої октави. Коли діти «йдуть вниз», мелодія поступово слабшає. Вихователь стежить, щоб діти точно передавали мелодію голосом.

Можна розділити дітей на дві групи: одна «йде вгору», інша - «вниз», потім помінятися.

«ЗВУКИ НАВКОЛО НАС»

МЕТА: розвивати у дітей уявлення про образотворчі можливості музики. придумувати деталі ритмічних малюнків, повтор вже знайомих, закріплення тривалості нот та напрямок мелодії.

ХІД ГРИ. Діти стають у коло. «Прислухайтеся, діти, скільки навколо нас різних звуків, - каже керівник. - Давайте спробуємо їх проспівати ». Починає по черзі запитувати: «Який звук чуєш ти? Спробуй відтворити його голосом. Діти можуть називати будь-які звуки, незалежно від того, чують вони їх в даний момент чи ні.

Наприклад, дитина говорить, що чує гул літака, що летить. Керівник дає тоніку (до першої октави). Дитина співає на одному звуці: у-у-у-у-у. Вихователь запитує, як можна зобразити наближається літак, і пропонує зробити це хором. Діти співають на одному звуці, поступово посилюючи звучання. «А тепер давайте покажемо, що літак полетів», - каже керівник. Діти співають на одному звуці, поступово послаблюючи звучання.

БЕРЕЖІМО РІДНУ ПРИРОДУ

ЕКОЛОГІЧНА РОЗВАГА

/Files/photogallery/земля 2jpg.jpg

Підготувала - музичний керівник Отенко Л.В.

Без води немає життя.

Ведуча:Ми прийшли на цю землю, щоб жити, працювати, розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі ми разом— невід’ємна частинка матінки — природи. Без неї ми ніщо, бо обійтися ніхто з нас не може ані без води, ані без повітря, ані без Сонця, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує. І не можемо ми протистояти її силі, особливо коли вирують природні стихії. Можливо саме тоді людина і відчуває свою слабкість і нестримну силу природи. Та світ навколо нас такий чарівний, таких квітучий і радісний, що людині тільки б захоплюватись ним та берегти цю чудову і неповторну красу, та життя нас заставляє замислитись, бо не все так добре, якби хотілося. Людська діяльність багато знищує природних ресурсів, нищить бездумно свою Землю і може настати незабаром такий час, коли природа стане проти людей, щоб людство задумалось, що наша Земля жива, що вона вимагає до себе кращого ставлення і накаже людей. То щоб цього не сталося, треба вже сьогодні задуматись над своєю діяльністю і навчитися жити на планеті в гармонії з природою, не тільки споглядати її красу і користуватись її благами, але й дбати про її цілісність і непорушність. Відчувати її потреби, прислухатись про що співає Земля.

(Під веселу музику виходить клоун Бом)

Клоун: Привіт, дівчатка! Привіт, хлоп’ятка! Як вас тут багато! А кого ж більше: хлопчиків чи дівчаток?! Мабуть хлопчиків, та ні, здається, дівчаток. Зараз переконаємося. Ану, всі дівчатка голосно крикнули — «а», а тепер хлопчики — «у». Зрозуміло. Я ніби щось забув? Ага, познайомитись. Я — веселий клоун Бом. А як звати вас, ми дізнаємося, коли привітаємося. Тож дружно, на рахунок 1, 2, 3, кожен скаже своє ім’я. Ось і познайомилися. А які ви дружні ми зараз перевіримо. Зіграймо?

(Діти відповідно до слів виконують рухи)

Ми ходили по гриби,

Зайчика злякались,

Поховались за дуби,

Розгубили всі гриби,

Потім засміялись:

Зайчика злякались.

Клоун: От забув чому ми тут зібралися. Ну, тоді я вам загадаю загадки, а ви їх будете відгадувати, а потім підкажете, чому ми зібралися. Гаразд? 1. Що біжить без перегону? (Вода) 2. Без крил — летить, без ніг — біжить. Без паруса — пливе. (Хмара) 3. Біжить, біжить — не вибіжить, тече, тече — не витече. (Вода) 4. А чому рослина сходить? Бо корінчики п’ють… (воду). 5. Білим оксамитом дерева і кущі занесені, а як вітерець дмухне, весь цей оксамит пропаде. (Іній) 6. Летить сова по синьому небі: крила розпустила, сонечко закрила. (Грозова хмара)

Клоун: Молодці, дружно відгадуєте. Тож ми з вами поговоримо про воду та її значення у житті. Ви ж знаєте, що 22 березня всі святкують День води. А чому? — ви запитаєте. Бо вода потребує захисту, адже з кожним роком її меншає, їй загрожує небезпека. Яка саме?

(Відповіді дітей)

Клоун: Усі ви знаєте, що вода займає 70% поверхні. Але більша частина усієї води знаходиться у морях та океанах. А це яка вода?

(Відповіді дітей).

Правильно, солона і непридатна для пиття. Якщо уявити, що вся вода нашої планети вміщатиметься в трилітрову банку, то прісна займе лише півсклянки. А якщо з цієї склянки надібрати 3 краплі, то вони будуть складати воду рік і озер. Океани, моря і ріки регулюють кругообіг життя на Землі. Вони займають велику площу поверхні землі; впливають на клімат, зберігають рослинний і тваринний світ.

Вікторина 1. Як називається перший місяць весни? (Березень) 2. Скільки океанів на нашій планеті? (4) 3. Яка квітка росте на воді? (Латаття) 4. Як можна донести воду у ситі? (Заморозивши її) 5. Як називається річка, яка протікає у вашому регіоні? 6. Де живуть раки? (Урічковому мулі) 7. Найхолодніший океан? (Північній Льодовитий) 8. Де живуть білі ведмеді? (На Північному полюсі) 9. Який птах плаває, як риба? (Пінгвін) 10. Яка риба б’є струмом? (Електричний скат) 11. Чим відрізняється річка від озера? (У ріки є течія, у озера вода не витікає)

Клоун: Ми вже і загадки відгадували і на питання відповідали, тепер вже час і в рухливі ігри пограти.(рухливі ігри з водою, естафети)

Клоун: Всі ми знаємо, що вода — це не просто дар природи, це — основа життя. З її появою з’являється життя, а без неї все гине. Так і наше тіло складається на 65% із води. Коли води в організмі не вистачає, ми почуваємося втомленими, якщо кількість води в організмі зменшується на 5%, піднімається температура тіла, а коли ми втрачаємо 10% вологи — перестає битися серце. Але дуже важлива не тільки кількість води, а й її якість. 80% усіх захворювань — наслідок уживання забрудненої води. Щодня від холери, тифу й інших хвороб, причиною яких є відсутність належної санітарії та гігієни, помирає 5 тисяч дітей. Тож ми повинні запам’ятати дуже прості правила збереження чистоти та гігієни.

(Читає правила)

Правила :1. Рано-вранці прокидайся Та швиденько умивайся.

2. А поснідав — не забудь Зуби чисть, охайним будь:

3. З друзями в дворі гуляй — Руки з милом вимивай.

4. А коли захочеш спати — Обов’язково покупайся!

5. Зуби почисть і спочивай Вода — здоров’я. Пам’ятай!

6. Знай сам і друзям накажи: Люби водицю й бережи.

Клоун:

Вмійте природу любити,

Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти,

Вмійте ж природу любити.

Кожній стеблинці радіти

В полі, у лісі, над яром -

Квіти, дерева і трави,

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не рви для забави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї,

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю!

Діти:

Біг струмочок невеличкий,

Запитав струмочка я: - Звідки друже? -

Від кринички, то матусенька моя.

А куди біжиш? - До річки.

- Я кажу йому:

Не треба! Там обійдуться без тебе.

А струмочок засміявся:

- Я цього не сподівався,

Що не знаєш ти простого,

Оійдуться без одного,

Але всі струмки й потічки –

Це вже сила - ми вже річка!

Ведуча: От ви і дізнались, діти, що навіть маленька річка дійсно потрібна, щоб підтримувати життя всього живого навкруги. Недаремно кажуть у народі: «Де кінчається вода - там кінчається життя».Водойоми на території нашої країни надзвичайно забруднені. Багато підприємств скидає у річки свої відходи, майже половина мінеральних добрив змивається з полів у ріки. Люди повинні піклуватись про чистоту водойм, будувати очисні споруди, по можливості прочищати річки, обсажувати вербами водойми, бо верба має властивість очищати воду від домішок. «Де росте верба - там чиста вода». Діти, не кидайте в річку склянки, каміння, не залишайте на березі сміття і слідкуйте, щоб інші це не робили.

Діти:

Де б від спеки заховатись?

Може підемо купатись?

Що це з річкою?

Вона непривітна і сумна.

Ти ж була колись глибока,

Швидкоплинна, світлоока.

Чом же стала каламутна?

Чом хлюпочуть хвилі сумно?

Дівчинка-річка:

Як мені не сумувати?

Всі отрутохімікати

Постікали в мою воду,

Зіпсували чисту вроду.

Вже течу між болотами,

Заросла очеретами.

Зникла риба, навіть раки,

Поховались небораки.

Діти:

Ось ти річко синьоока,

Ти ж була колись глибока.

І сумуєм ми з тобою

Під плакучою вербою.

Ведуча: Всім вам зрозуміло, що потрібно берегти природу. Навіть найменша причетність кожного з вас до цієї справи буде вагомою підтримкою життя на планеті і сьогодні, і в майбутньому. І якщо кожен з вас біля своєї домівки посадить дерево, а на клубмі - квіти, то згодом наша держава Україна перетвориться у квітучий сад. Намагайтесь не кривдити «братів наших менших», допомагати, якщо якась пташка чи тварина опиниться в біді, і взимку звірам і птахам треба допомагати: зайчику покладіть під кущик кілька морквинок і листочок капусти, птахам насипте зерен у годівничку. Не забруднюйте ріки, озера, парки, вулиці, ліси. Не ламайте кущі, гілки на деревах, не рвіть квіти, особливо ті, які занесені до «Червоної книги», не залишайте в місцях відпочинку сміття.

Клоун: Давайте будем все оберігати: Джерела, ріки, квіточки малі. Любить всім серцем й завжди пам’ятати, Що ми є часточка природи на Землі. Як же в світі цікаво жити! Все привабливе й чарівне: Трави, роси, барвисті квіти — Все дивує і вабить мене. І води дивовижна сила, І бездонні ясні небеса, Білокора берізка мила І світанку дзвінка краса. Надвечірня прозора тиша, Перша зіронька в вишині, Коли, навіть, вітерець не дише — Все близьке й дороге мені! До нових зустрічей! До побачення!

(діти під музику виходять з музичного залу)

/Files/photogallery/oooo.jpg/Files/photogallery/6.jpg/Files/photogallery/spvajte.jpg

/Files/photogallery/mi_maljuem_muziku.jpg
Кiлькiсть переглядiв: 2383

Коментарi

  • pegahoc

    2017-06-20 15:48:11

    [url=http://100mg-viagracanada.com/]100mg-viagracanada.com.ankor[/url] sertralinezoloftonline.com.ankor http://20mg-tadalafil-lowest-price.com/...

  • uhefuhwotzu

    2017-06-19 00:00:27

    [url=http://100mg-viagracanada.com/]100mg-viagracanada.com.ankor[/url] sertralinezoloftonline.com.ankor http://20mg-tadalafil-lowest-price.com/...

  • ucuxujacca

    2017-06-18 23:44:41

    [url=http://100mg-viagracanada.com/]100mg-viagracanada.com.ankor[/url] sertralinezoloftonline.com.ankor http://20mg-tadalafil-lowest-price.com/...

  • uoxmefa

    2017-06-18 23:15:23

    [url=http://100mg-viagracanada.com/]100mg-viagracanada.com.ankor[/url] sertralinezoloftonline.com.ankor http://20mg-tadalafil-lowest-price.com/...

  • Denismek

    2016-11-06 18:02:22

    Занимаюсь постройкой собственного дома собственноручно, вследствие чего приходится сталкиваться со множеством непонятных до сегодня проблем. [url=http://izolexpert.ru/teploizolyaciya/uteplenie-penoizolom.html]оборудование для пеноизола своими руками[/url]. Строительная изоляция для меня являлась до недавно одной из этих неизвестных. Но благодаря сайту о строительной изоляции, я о ней сегодня знаю очень многое! Эти знания мне очень пригодятся в будущем. Спасибо! По совету своего соседа заглянул на...